torsdag 10 januari 2019

Sy-junta


Just hemkommen från årets först syjunta!
Fotot är dock inte från vår träff, men jag fann det på Pinterest och tyckte det var tjusigt på något sätt. En annan tid, en annan värld.
För egen del blev det bara tre varv stickning ikväll, resten prat och fika, men det kan ibland vara gott nog.
Egentligen skulle vi varit här hemma hos oss. Jag bjöd in till mitt-fortfarande julpyntade hem, med halvvissna amaryllisar, tomtar i vrårna och en gran som är en bedrövelse. Alltså det känns som att den barrar bara man tittar på den. Men till saken hör att jag lovat barnbarnen julgransplundring till helgen, med dans kring granen, så tills dess måste den vara kvar.
I söndags eftermiddag ringde en annan kvinna i vår syjunta och erbjöd sig ta över första träffen. Hon hade städat bort sin jul. Och jag tackade gladeligen ja till det.
Vi pratade böcker eftersom vi numera är en kombinerad bokcirkel, och den här gången är det jag som föreslagit bok, nämligen Agneta Sjödins "Drömdagboken"


Den kom som postpaket precis idag i brevlådan.
Sugen på att börja läsa redan ikväll, men klockan är redan mycket, och det är en arbetsdag kvar den här veckan, så jag får lov att prioritera sängen.
Godnatt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar