måndag 14 januari 2019

Kryptiska förklaringar...


Detta var det Tarot-kort som "blev mitt", när jag besökte kinesologen.
Jag har fortfarande inte helt förstått meningen med det, det gör mig nästan lite olustig till mods.
Beskrivningen av det lyder;
Mannen ser ut att smyga iväg från tälten med en bunt svärd, som om han stulit dom. Det symboliserar tankar i alla dess former; idéer, visioner, analyser, studier, förnuft, styrda fantasier, ordning, planering, rättvisa, att urskilja en sanning.
Med svärden hyllar vi medvetandet och kommunikationen med andra människor.  Det kan också stå för lögner, baktankar och manipulation.
Tälten symboliserar civilisationen, svärden tankar. Dvs han lämnar gruppens gemensamma tankar för att finna sina egna.
Sju representerar människans tal, att "ta hissen ner" till jagets innersta sanning, introspektion, existensiell frågor, mystik, chakrana men också perfektionism och självkritik.
Svärden är förknippade med elementet luft, eftersom det handlar om orsak och verkan, det som styr vårt intellekt.

Jag vill tolka det som någonting positivt. Att jag försöker få ordning på mina tankar och sätta upp visioner och idéer. Att jag blir medveten om vem jag är och att jag är öppen i min kommunikation med andra människor. Också att jag vågar stå för mina egna tankar och genomföra mina drömmar oberoende av vad andra tycker. Verkligen inte att det handlar om lögner och manipulation!

Vad vet jag. Kanske kommer tiden att visa tolkningarna!

I horoskopet för denna vecka stod det att jag måste kamma mig, kavla upp ärmarna och ta mig an livet som det kommer till mig.

Det kanske blir en arbetsam vecka. Bäst att jag kryper till sängs, stänger av tankarna och bara andas mig till sömns!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar