torsdag 24 januari 2019

I thought growing old would take longer.....

I går morse hade jag ett långt samtal med en av hantverkarna. Han berättade att han sett min fotovägg och tänkt på sitt eget liv och undrat; är det där vår familj om 15-20 år? Liksom vi hade hans familj 4 barn, 2 pojkar och 2 flickor. Hans fru arbetar som dagmamma för att få vara hemma med barnen längre-precis som jag valde att göra. Vi hade liksom samma syn på barnuppfostran och yrkesliv.
Och jag insåg att jag var "den snälla tanten".

Idag var jag på banken för ekonomisk rådgivning. Vi gick igenom min ekonomiska situation inför en pension, som kryper närmare. Pratade medellivslängd och pengar, och hon frågade mycket om hur jag tänkt och planerat. Plötsligt började hon prata om sin egen situation gällande barn och familjeliv. Och jag insåg att jag var "den snälla tanten".

Jag har absolut inget emot att vara "den snälla tanten" men.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar