fredag 18 januari 2019

Besviken.....

Suck,
maken har plockat fram skridskoutrustning och t o m redan stekt ägg. I morgon bitti beger han sig ner till det vackra Södermanland och sjön Båven för att åka skridskor. Isen är som ett polerat glasgolv, slät och fin.
...och här sitter jag!
Vi som förra helgen pratade om att NÄSTA helg kan vi åka ner till Södermanland och åka skridskor och sen sova över hos min kusin i Sannerby, mitt lilla smultronställe på jorden. Jag såg framför mig hur vi, efter en skön dag på skridskoisen, lagade något gott, korkade upp ett par vinflaskor och satt där tillsammans runt köksbordet, åt, pratade och skrattade innan vi sa godnatt och gick en trappa upp till det lilla sovrummet med snedtak och styvmorsvioler på tapeterna....
Men det blir inte alltid som man planerar. Inga skridskor för mig. Maken åker med främjandet över dagen. Själv sitter jag väl i soffan och stickar......

Det blir inte alltid som man tänker sig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar