torsdag 31 januari 2019

Också en typ av diet

......lite så kändes det ikväll!

Jag kom hem från jobbet vid halvfem och passade på att äta middag direkt eftersom jag var hungrig, och maken skulle ut och äta ikväll. Efter maten kände jag mig lite frusen, så jag tog ett varmbad.
Och somnade!
Vaknade trekvart senare och var alldeles vimmelkantig. Klockan var bara sju, så det var ju lite väl tidigt att gå i säng. Äldsta dottern ringde så jag pratade bort en halvtimme och sen tvingade jag mig ner till strykhögen och betade av den, men det var som om huvudet inte riktigt hängde med.
Då, öppnade jag en påse chokladkola och kröp upp i tv-soffan och zappade mig fram till Sf-kanalen där den gamla svenska långfilmen Strul med Björn Skifs höll på.
Så där, totalt intelligensbefriande, tillbringade jag kvällen och satte i mig så gott som hela kola-påsen.
Och nu känns det rätt ok att krypa till sängs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar