onsdag 2 januari 2019

Årets första kulturupplevelse!


Idag har jag varit på teater tillsammans med äldsta sonen och två av barnbarnen.
Fick se i tidningen i morse att Den lilla teatern skulle ge föreställningen Pompe, för barn 2-4 år idag, så jag kollade med barnen och bokade biljetter.
När jag kom in på teatern och skulle hjälpa mitt barnbarn av med ytterkläderna var det någon som ropade mitt namn. Där satt en granne från 80-talet, vi umgicks mycket tillsammans, eftersom vi båda var barnlediga. Nu var hon, liksom jag, på teater med barnbarn!
Per och Margaretha Löfblad som höll i dockteatern kände jag också igen. I 35 år har dom drivit Teater Spektakel, med olika dock-föreställningar, och jag har varit på flera av dessa, både med pojkarna på 80-talet och flickorna på 90-talet. Vilka entusiaster som med samma glöd fortfarande håller på i verksamheten!
De två 3-åriga barnbarnen tyckte det var spännande, även om den yngsta av dem högljutt, då och då utbrast: Oh No!  Tror att han sett för många barnfilmer på engelska.......
Behöver nog gå mer på teater med farmor i framtiden!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar