torsdag 17 januari 2019

Herrskap och tjänstefolk.....

...lite så har det känts här i kväll.
Maken kom hem från ett 11-timmarspass på jobbet. Trött efter att ha haft patienter med långa behandlingar. Och där låg jag i badet med tända ljus, ansiktsmask och en god bok.
Han ställde sig att laga mat och jag satte mig vid dukat bord. Utsökt gott.
Sen satt jag kvar medan han dukade av och diskade.
Han gick ut och fyllde på fågelfrö och sedan fick han lov att röja framför alla fönster i huset. I morgon kommer hantverkare hit som ska byta ut alla våra fönster. Lite dålig tajming kanske, med tanke på att jag inte kunnat hjälpa till och klättra och ta ner gardiner, flytta skrivbord eller plocka bort krukväxter. Men jag hade ju å andra sidan inte planerat att skada min menisk.....

Inte något ont som inte har något gott med sig.
Jag satte mig vid sybordet och städade alla lådor med sybehör och prylar. Det resulterade visserligen i att jag av misstag hällde ut en hel låda med paljetter över hela golvet-så där fick tjänstefolket, jag menar maken, sopa golvet också.....

Annars har jag stickat och lyssnat på pod, och genom den fick jag tipset att se filmen The Secret, om attraktionslagen. Lite väl amerikansk kan jag nog tycka, men ändå inspirerande och intressant. Har man tid över så kan jag rekommendera den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar