söndag 27 januari 2019

Bullar ÄR godare än frukt!!


Alltså det kan inte hjälpas! Jag äter tusen gånger hellre en bulle och dricker en kopp kaffe än jag äter ett äpple eller en banan.
Jag är verkligen urusel på att äta frukt. Får liksom inte till det.
Och ni som känner mig, vet att jag gärna hoppar lunch och tar en kaffe och bulle istället. Vet att det inte riktigt går i linje med att jag vill leva hälsosamt, men jag tänker att kaffe och bulle är för själen vad morötter och päron är för kroppen.....På så sätt blir det ju hälsosamt för en del av mig!

Internet låg nere igår, därav inget blogg-inlägg. Men gårdagen gick i storstädningens tecken. Maken och jag höll på från morgon till sen eftermiddag. Alla mattor släpades ut i snön och piskades, det dammsögs, våttorkades, dammtorkades, skakades och vädrades så det stod härliga till.
Sedan fick vi middagsgäster och på kvällen satt vi bara trötta och dumstirrade på tv.

Idag har jag ägnat mig åt ett nytt mysteriebroderi och maken har varit på skridskoisen plus att han fyllt i och målat runt ytterdörren, där de nya karmarna var smalare än de gamla, så där hade den gamla väggfärgen kommit fram.

Nu känns hemmet fräscht. Saknas lite krukväxter och gardiner, men det får bli vartefter.

En kopp te nu, sen är jag redo för sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar