onsdag 16 januari 2019

Det är en spricka i allt, det är så ljuset kommer in.....

....eller Friskvård = Sjukvård?!

När jag vaknade i morse, kunde jag inte stödja på höger fot. Som tur är har vi kryckor står i förrådet, sedan vi hade fotbollsspelande söner hemma, som ganska flitigt använde sig av den typen av hjälpmedel.
Jag ringde vårdcentralen och fick efter lunch träffa en sjukgymnast, eller fysioterapeut, som det ska heta numera.
Han gjorde en grundlig undersökning av mitt knä, inte helt angenäm, kan tilläggas.


Det troliga är att det är en spricka i menisken. Jag har fått ett träningsprogram att köra tre ggr per dag, även om det kommer att göra ont. Återbesök om en vecka. Men har det blivit svullet innan helgen är slut så ville han att jag skulle uppsöka närakuten och röntga.

Leonard Cohen sjunger en väldigt fin låt om att det är en spricka i allt, det är så ljuset kommer in; här är ett häftigt intro till den låten;




Jag undrar vad för ljus som ska komma av min menisk-spricka.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar