lördag 19 januari 2019

Jag älskar att få blommor!


Jag älskar att få blommor! Och idag kom det ett bud med en bukett vår, från mina snälla arbetskamrater! En liten tröst för en skadad menisk!
Om Anemoner sjöng Taube. Ordet Anemon betyder vind. Kanhända en vårvind?!
För ljuset är på väg tillbaka, nu är det över en timme ljusare än när det var som mörkast.

Maken hade haft en fantastisk dag på skridskoisen. 6 mils åkning på Båvens frusna vatten.
Själv har jag provat att linka runt lite utan krycka, och det gick ok, men klarar mig inte helt utan ännu. Fick ändå en bra dag. Jag har bokat in trevligheter för vecka 8, mitt sportlov. Jag har suttit vid symaskinen en stund och jag har suttit i soffan, stickat och lyssnat på poddar. Ser det som tid för reflektion och eftertanke. Väl utnyttjad tid. Viktig tid. Värdefull tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar