tisdag 9 oktober 2018

Tillbaka


45 år sedan; Barbro 15 år, mellan Arvid, Folke och Martin. Året är 1973. Ett gammalt skolfoto.
Anledningen till att jag letade fram detta foto, var att vi ikväll hade en textillärarträff i Tiundaskolan, min gamla högstadieskola. Eller egentligen inte, eftersom min gamla skola revs för att byggas upp i en ny, modern och större skepnad.


Det enda jag kände igen från "min gamla" skola var delar av konstverket i matsalen och korridorerna, där man tillvaratagit tegelstenar från det ursprungliga gamla tegelbruket, som låg på samma mark in på 50-talet.


Allt var nytt och fräscht, men lite väl sterilt, enligt min smak, och slöjdsalen var jag inte alls imponerad av. Så jag traskar gladeligen iväg till min egen slitna men mycket mer charmiga sal imorgon.
Dock alltid trevligt att träffa kollegor från olika skolor runt om i stan. Vi utbyter ideér och pratar om ditten och datten, och ikväll var det dessutom en liten workshop med sashiko-broderi. Jag var lat ikväll och tittade bara på.
Och nu kan jag inte låta bli att undra; var tog Folke, Arvid och Martin vägen.....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar