tisdag 2 oktober 2018

Och allt är bra!

Förra tisdag-kvällen satt jag tillsammans med nyfunna vänner, på ett litet torg i Palma, under en enorm Platan och åt Skaldjursrisotto och drack vin. Kvällen var ljum och fullmånen spred sitt milda sken över oss.

Den här tisdag-kvällen satt maken och jag vid köksbordet med tända ljus, och åt kokt Blomkål med ost och bacon-sås. Regnet smattrade mot fönsterrutan och himlen var kolsvart. Kvällen var ruggig och jag småfrös när jag drog ut våra soptunnor i mörkret.

Kontraster. Som det alltid är i ett liv. Och allt är bra!

Nu planerar jag för helgen,  att plocka ner sommargardinerna och byta till något mer ombonat. Att plocka undan pelargonerna och hitta något mer säsongsbetonat och att pynta verandan.  Kanske så här;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar