söndag 21 oktober 2018

Supersöndag!

Blogginlägget igår blev tvärt avslutat. Jag blev så trött, så orden tog bara slut! Det hade nog blivit obalans redan från igår morse. Jag hade alarmet på som en vanlig arbetsdag och när det gick, frågade jag sömndrucket maken, om han inte försovit sig, eftersom jag märkte att han låg kvar i sängen bredvid.  Noll koll på att det var lördag! Inte för att jag blev besviken, men jag blev väldigt snopen.

Bättre i morse. Vaknade utan alarm men av gryningsljuset kl 8. Hade inte hört när maken kom hem på nattkröken, men kändes tryggt att han låg bredvid. Vi mornade oss en stund medan han berättade om gårdagkvällen, innan vi gick upp och lagade frukost.

Sen blev det en sådan där söndag som jag älskar!!
Matsäck iordningställs. Vi klär oss för utevistelse.
Just idag drog vi iväg till svampskogen.


Det blev god utdelning! Redan efter ett par timmar var bådas korgar fyllda till brädden! 
När vi kom hem och hällde ut allt på köksbordet, blev det överfullt. Maken satte sig att börja rensa, medan jag bilade till Krusenberg för en Lomi-lomi-massage.


Fick min favoritmassör Åsa, och en timme senare var jag som en ny människa. 
Åkte hem och hjälpte till med svamprensningen medan bastun blev varm.
Därefter blev det söndagsmiddags-fix med ett kallt, gott, vitt vin i glaset, skön musik i högtalarna och småprat om ditt och datt.
Behöver jag säga mer? 
Helt enkelt receptet för en supersöndag!
Vilket också borde betyda att man nu är laddad och redo inför en ny arbetsvecka. Eller.............?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar