måndag 15 oktober 2018

Live. Love. London.

Jag har tillbringat helgen i London, tillsammans med min make och mina fyra vuxna barn!
Det var barnens födelsedagspresent, och det var en helt fantastisk gåva. Jag saknar ord!




Vi bodde i den fina stadsdelen Chelsey på Sloane Square Hotel, där vackra burspråk vette ut mot det lilla torget, som kantades av stora, vackra lövträd i höstliga färger.


Vi gick...


...och gick...


...och gick...


... och gick! 
Över två mil på lördagen!


Vi åt på restauranger som bokats månader i förväg!
Hawksmoor Knightsbridge ett fantastiskt steakhouse
Galvin at Windows 28 våningar upp med utsikt över hela London och en avsmakningsmeny som inte gick av för hackor. Min första middag på en restaurang med Michelinstjärna.


Vi drack Margaritas..


... och åt mexikanskt till lunch.


Öl, vin och ciderpaus utanför Tate modern.


Finfrukost med silverservis och kypare i svart och vitt på anrika The Wolseley.


En och annan kaffe och en hel del prosecco!


Vi njöt av vackra Covent Garden och lät oss underhållas av lindansare, operasångare, utbrytarkungar och trubadurer.


                                            Vi fascinerades av färgstarka Chinatown.


                                      Vi skrattade åt vakterna utanför Buckingham palace.


                                                    Jag suktade efter att köpa vackra skor....


                                                            ...men nöjde mig med att titta!


                          Vi var också en smula kulturella och besökte Saatchi gallery




Intensiva timmar och en helg som snabbt är förbi, men med minnen som jag, och maken, för evigt sparar i våra hjärtan.

Och det är dom här fyra som vi har att tacka för allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar