lördag 27 oktober 2018

En dag med utdelning

Aningen berusad, proppmätt och riktigt tacksam, är min känsla så här på lördagkvällen!

Just hemkommen från en försenad födelsedagsuppvaktning i form av en 7-rätters avsmakningsmeny på Dryck och Mat tillsammans med bror Leif, hans hustru och min käre make. Min syster skulle också varit med, men dessvärre låg hon hemma i ryggskott. Orörlig och sorgsen.


På hennes egen begäran, plågade jag henne med bilder på varje rätt med kommentarer därtill.
För gott var det!!

Jag började denna dag med matlagning också. Skar upp en högrev i bitar. brynte och efterkokade tillsammans med chili och tomat.
Konstaterade, när jag skar, att bindväven var extremt seg och svårgenomtränglig. Tänkte då på kursen jag gick på Masersgården, för några år sedan. Hur vi tränade just bindväven, för att få den stabil och mjuk. Den här kossan, måste tränat hårt!!
Köttet jag skar fick sedan stå och puttra i tomatsås ett par timmar, medan maken och jag åkte till miljöstationen med skräp, till Ikea för att köpa glasburkar och ljus, till Granngården för att köpa fågelfrön samt till Vålamagasinet för att köpa en skinnstol till hallen.

Så dagen har gett utdelning med besked!
Nu ska här borstas tänder och krypas till sängs, för i morgon klockan 9 ska jag ta tåget till Stockholm.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar