tisdag 30 oktober 2018

Inre glöd och yttre lyskraft



Den här kvinnan -Cecilia Gustafsson- driver ett företag som heter Holistic Training. Jag stötte på henne på en träningsresa för två år sedan. Tyckte mycket om hennes träningsformer Yin-yoga och Soma Move.
Jag tycker om hennes koncept och hennes tankar om träning;

"Det har varit min avsikt att inspirera till en kombination av det mjuka och det starka, det vitala i en vältränad kropp och det behagliga i avspändhet och i ett förfinat medvetande. Jag tror också på den mångspråkiga kroppen och att vi alla mår bra av att undersöka och utveckla elementen och rörelse-kvalitéerna Kraft Rytm Grace och Stillhet.
Jag önskar att du ska känna dig påfylld av mitt arbete på något sätt. Av kunskap, inspiration eller igenkänning. Att det kan vara något som hjälper dig till rekreation - dvs blåser liv i din kropp och själ. Till sist är mitt arbete en del av min önskan att se färre övergivna kroppar och istället fler levande och vitala, där någon bor. Kroppar som bär sig med stolthet, mognad och rytm, avspänt och harmoniskt. Där något lyser igenom."

Jag har nyss skickat en förfrågan på hennes web-baserade program med olika träningsformer, meditation, tips och råd.
Nog för att jag redan tränar, inte varje dag i veckan, som för några år sedan, och simningen som jag föresatt mig komma igång med i höst har inte blivit av. I kväll var jag på ett spinningpass och sen hoppade jag på ett gympapass och jag har gått på Friskis & Svettis i 34-35 år och tycker det är ok, men jag tycker samtidigt det vore spännande att prova något nytt.
Vi får se vart detta leder, kanske till Holistic Training´s motto

Inre glöd och yttre lyskraft

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar