torsdag 25 oktober 2018

Det är inte hur man har det, utan hur man tar det......

Eller....


Igår hade vi problem med internetuppkopplingen här hemma, så inget blev skrivet. Kanske var det lika bra, för jag var på riktigt dåligt humör!

Hade under arbetsdagen sett fram emot att få komma hem och sätta mig i soffan med stickningen och ett glas vin. Håller på att sticka en kofta och nu var ärmar och fram- och bak-stycke färdigt för att sättas ihop och så skulle jag få sticka det roliga mönsterstickade oket.
Efter fyra varv a´ knappt 300 maskor insåg jag att något inte stämde. Jag tog fram mönstret och läste, bara för att inse att jag missat en liten mening i början av beskrivningen, om att de maskor jag lade upp för knäppkanten, inte skulle räknas in i totala maskantalet.
Det var bara till att repa upp allt ner till resårkanten. Några kvällars jobb till spillo. Det kändes inte kul alls.
Men nu ikväll, efter denna arbetsdag, tog jag itu med omstarten, och då det kändes helt ok igen. Jag satt vid köksbordet och lyssnade på Mark & Jonas pod, så jag skrattade högt emellanåt.

Så vad blir kontentan? Var jag ett ägg igår och en potatis idag......??

Vad är jag då imorgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar