måndag 22 oktober 2018

Ljuva minnen och otrevligt besök!


Jag öppnade en ny burk honung till morgonteet. Den smakade sommar och sol och förflyttade mig tillbaka till.....


..den 30 juli och.kvällsdoppet i den lilla skogstjärnen i det Halländska landskapet, nära gränsen till Småland. Här lever bisamhället som flitigt jobbat ihop till den goda honungen. Tack!

Skogen ger och skogen tar.....
När vi gick i svampskogen igår så tänkte jag att det är så skönt i skogen på hösten, för man slipper flugor, myggor och andra småkryp.
Men dessvärre inte allt, för när jag skulle byta om till yogakläder ikväll,  upptäckte jag  att en fästing bitit sig fast på min underarm!
Hur i all sin dagar kunde den undgå både min helkroppsmassage och mitt bastubad med efterföljande långdusch i går efter skogsvistelsen?

TBE-vaccinerad är jag. Borrelia har jag haft och vill helst inte få tillbaka. Jag håller tummarna för att just den här lilla rackaren var en snäll typ!

Ska ta och gå igenom resten av kroppen nu i kvällsduschen, så att den inte hade några släktingar med sig som sitter och mumsar någon annanstans!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar