lördag 20 oktober 2018

Änglar uppåt väggarna

Ikväll är maken på fest. 25-årsjubileum,  1993 blev han klinikchef för folktandvården som öppnade i Storvreta.

Åren går. Och vi blir äldre. Det är ju logiskt.
Och åren sätter sina spår! Det är ju också logiskt, men inte så skoj.....

Skulle fixa till mig lite extra med smink, och sotade ögon idag.

För det första så är min högra hand nu så skakig, så det börjar bli väldigt svårt att sminka ögon. Jag tar stöd på alla sätt jag kan, men plötsligt så rycker handen till, och så har jag ögonskugga över hela kinden och mascara i pannan.
För det andra, så tycker jag att alla rynkor framträder så mycket mer med concealer, foundation och puder.

Så det som ska bli en snyggare version av mig själv, blir tvärsom, en fulare!

Anledningen till fixet var detta;


Min kollega träslöjdsläraren och tillika silversmed, slog idag upp portarna till sin nya lokal på Väderkvarnsgatan. Här har hon slitit dygnet runt i månader, för att äntligen kunna öppna upp idag, med champagne och snittar. Hon har verkligen öga för detaljer och en otroligt god, sofistikerad smak.
Jag frågade faktiskt vad hon har att göra på skolan!  Såklart handlar det om pengar. Men jag önskar henne all lycka till med verksamheten i denna fantastiska lokal!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar