onsdag 3 oktober 2018

Dagen som började med skogsbad och slutade med yoga!

Ordet skogsbad är ganska nytt, läste att det tillkom 2017, efter en japansk modell, där man via läkare kan få som ordination att vistas i naturen för att få ner sin stressnivå.
Vi pratade om det under förra veckan på min Fab50-resa, och jag tänkte på det när jag tog mina stavar och gick ut i skogen i morse. Har alltid känt ett lugn och en harmoni när jag vistas i naturen, och nu är det alltså vetenskapligt bevisat, att det har en positiv inverkan i att motverka stress.


Solen sken när jag började gå, men det blåste friskt, och med jämna mellanrum kom det regnskurar.
Tack vare det så uppstod en mäktig regnbåge på himlen. Det var längesedan jag såg en hel båge, fick inte med hela på fotot, men den var verkligen magisk!


Färgerna i regnbågen (inifrån och ut) symboliserar;

relation
intuition
sanning
kärlek
energi
känsla
instinkt

Något som jag hade med mig resten av dagen och summerade på kvällens yogapass.
Vilken lycka att få både börja och sluta dagen med så vilsamma men ändå energigivande aktiviteter!
Och eftersom jag, när alarmet gick 06.30 i morse, tvekade över om jag skulle orka gå ut i skogen, men ändå, efter en halvtimme gav mig av, så kom Sofia Sievertsdotters instagram-inlägg som en klapp på axeln;

Att fullfölja bygger självrespekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar