lördag 26 maj 2018

Vad är väl en bal på slottet......?

Ikväll är det vårbal för studenterna här i Uppsala. Festligheterna startar tidigt och håller på länge. När jag cyklade ner på stan, för att köpa en födelsedagspresent, åkte jag förbi frack-klädda unga män och vackra balklänningar på unga, fräscha kvinnor. Tyckte lite synd om männen som hade de stela vingkragarna knäppta i värmen, kvinnor har det lite lättare med djupa urringningar både fram och bak, bara ärmar och luftiga kjolar.

Senaste gången jag själv var på bal på slottet var 1984 i maj. Jag var höggravid, och min balklänning liknade mer ett tält än en klänning....


Syns kanske inte direkt på den här bilden, tagen under middagssittningen, för trevligt hade vi!

Och vad är väl en bal på slottet, när man kan vara ute och paddla kajak!!

Idag tog vi premiärpaddling, i Örsundsbro-ån, från badet och ut på Ekoln!


Ackompanjerade av vattenporlet då paddeln doppades i vattenytan och förde oss framåt. En och annan sothöna som irriterat skriade, då vi kom för nära hennes bo. Trollsländornas vingsus och gökens ho-ho.

Så; vad är väl en bal på slottet.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar