onsdag 23 maj 2018

Livet är underbart!

Avslutade arbetsdagen med betygskonferens, ämnesvis. Direkt efter det, deltog jag i ett yogapass.
Så blev det dusch och peeling. Fräscha upp tånaglarna med lite nytt lack och så laga middag och ringa några telefonsamtal.
Middagen blev först kl 21 framför "Morden i Sandhamn", maken kom hem från föreläsning på Karolinska sjukhuset,  och ertappade mig med ett glas rött vin mitt i veckan, så han hällde också upp ett glas till sig och tog ett par knäckemackor till.

Nu har jag stått ute i trädgården och lyssnat till Flogstavrålet och fågelkvitter. Jag har andats syren- och mylla-doft och jag har vilat ögonen på försommarhimmel och grönska.
Och jag har tänkt att NU, NU, är den bästa tiden i mitt liv! 

Vid 20, oroade jag mig för framtiden.
Vid 30, oroade jag mig för att inte få jobb.
Vid 40, oroade jag mig för att inte räcka till.
Vid 50, hade jag dålig självkänsla och dåligt självförtroende.
Men nu.
Vid 60,  så är jag mer än någonsin i nuet! Jag har ett jobb som jag är bra på, trivs med och börjar fundera på när jag ska avsluta! Jag vet att jag räcker precis som jag är! Jag har äntligen både självkänsla och självförtroende, precis lagom för att vara jag!


Livet är underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar