söndag 20 maj 2018

Helg "All Inclusive"!!

Vilken innehållsrik helg jag haft! Och vilket högsommarväder vi fått njuta av!

Började lördag förmiddag med att vi röjde undan i källaren, till rörmokarens framfart med start nästa vecka.  Sen fick vi finbesök av sonhustru, barnbarn och vovve så det blev promenad, lunch, lek och umgänge. Strax efter klockan 15 bilade jag till Krusenbergs Herrgård.





 Möttes av den här fantastiska miljön och fick en av de bättre massagestunderna jag någonsin  haft! Lomi-Lomi, djupgående hawaiansk massage. Kroppen fick sig en ordentlig genomkörare!
Hem och svida om och vänta in maken som varit på fotboll, innan vi cyklade till "Skrotcentralen", där kören Tonprakt och orkestern Goodmorning Blues Band uppträdde, brorsan var med och spelade piano, och hade skrivit arr till så gott som alla låtar som kören framförde. Det bjöds på korv med bröd och öl eller vin, och så småningom blev det dans, och vi stannade kvar hela kvällen. Därav blev det inget skrivet här på bloggen.

I morse, efter frukost, bilade vi till Upplandskusten för att titta på ett fritidshus.  Lackeviken, 1 1/2 timme från stan, vid Upplandskusten.  Vi tog det lite som en utflykt och tog med kaffekorg .
Det är maken som fortfarande ligger på om att han vill ha ett fritidshus. Själv är jag tveksam av flera anledningar. 
Det här huset var faktiskt fantastiskt fint invändigt. Nytt, fräscht och med bra planlösning. Däremot var vi inte så förtjusta i omgivningarna, och även om föreningen verkar ha väldigt god sammanhållning, så undrar jag; vill man verkligen umgås med alla sina grannar hela tiden? Det firades gemensamt nyår, midsommar, tjejmiddagar, pub med boule turnering. osv. Känns som det kan bli för mycket.
På hemvägen svängde vi förbi Mio-möbler och köpte nya trädgårdsstolar, vilka vi också invigde när vi kommit hem.
Sen tog jag en cykeltur för att plocka liljekonvaljer.
Stannade till hos son och sonhustru och överlämnade blommor och rabarber som jag plockat i trädgården. Sen blev jag kvar för att leka lite med barnbarnet, kela med hunden och småprata och dricka vin på deras uteplats.
Och nu har vi avslutat denna fantastiska "all-inclusive"-helg, med att äta färsk sparris, röding-file´, kokt potatis och kall rom-sås med pepparot och gräslök. Och dricka kallt vitt vin förstås. Vi satt ute i trädgården sent, är så svårt att gå in i den ljumma kvällen.
Men jag var tvungen att förbereda första lektionen i morgon bitti, vilket jag också gjort, och nu börjar jag längta efter en dusch och min sköna säng.
Imorgon börjar en ny arbetsvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar