tisdag 29 maj 2018

Jag hoppas att dom döden dör!

Nu startar jag årets krigsföring mot bladlöss och andra småkryp som käkar på mina rosor och pioner.
Jag har inget till övers för den typen av djur!! Men varje år envisas dom med att belägra framförallt rosorna och jag sprutar och upprepar med någon veckas mellanrum, till dom behagar försvinna.

Tack och lov (peppar, peppar) har inte mördarsniglarna hittat hit, men jag vet att dom är nära, så det är väl bara en tidsfråga. Jag är rätt trött på vinbärssnäckor också, som mumsar i sig av olika sorters blad. För att inte tala om alla småmyror som bygger bo under plattorna eller på olika ställen i gräsmattan. Och spindlarna sen, dom som spinner sina jättenät på altanerna och kommer fram om kvällarna för att vittja sina nät, stora äckliga kroppar och en massa läskiga ben, usch, jag ryser vid tanken.
Men jag tar en sort i taget. Och nu är första sprutningen gift avklarad.
 Jag hoppas att dom döden dör!!

Och på den utläggningen, tar jag min kopp med detox-te och sätter mig framför Badhotellet, innan jag ska krypa till sängs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar