måndag 28 maj 2018

Inte så smart kanske....

....att när det är en vecka kvar innan betygen ska vara satta, det är högsommarvärme,  jag har druckit ca 1 l iskaffe varje dag 14 dagar i sträck...
Och idag bestämde jag mig för att starta vårens detox! Och då snackar vi inte mjukstart, utan pang på!

Värst var kaffeabstinensen. När jag åkte hem klockan 14 var jag så trött. Väl hemma la jag mig raklång på mage på en filt på gräsmattan och satte timern på 20 minuter. Somnade som en stock och vaknade med ett ryck när alarmet gick.


Då gick jag och kokade upp te-vatten och hällde på min Revitalise Pukka-tepåse. Sen satte jag mig och "gjorde lite nytta". En elev som var helt förtvivlad för att hon stickat alldeles för långt på en vante, innan tum-markeringen. Jag lovade hjälpa henne med att repa och sticka upp en bit, bara två slöjdgånger kvar och hon skulle inte hinna klart annars.

Tror både tuppluren och teet gjorde nytta, för jag kände mig så pigg att jag åkte på ett Cirkelfys-pass och därifrån direkt för att veckohandla lite senare på eftermiddagen.

Nu är kyl, frys och speceriskåp laddade med nyttigheter. Grönt och frukt, havremjölk, nötter och frön
så nu kör vi hårt och hälsosamt för en period framöver.

Det innebär också att sova mycket, så Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar