söndag 13 maj 2018

Från ett paradis till ett annat....

..... och från det LJUVLIGA livet till det SNUVIGA livet!

Medan maken och jag spenderade tiden på Korsika, med att vandra och cykla bland bergen och mellan byarna eller längs med  havet, så blev det sommarvärme här hemma i Sverige. Allt i växtlighet har fullkomligt exploderat!
Det märktes bl a i trädgården. Så där har vi spenderat tiden idag med att röja, rensa och klippa!
OCH jag har nyst som en galning, svalget har kliat och ögonen runnit.
Något i växtligheten här tål jag tydligen inte. Trots all prunkande växtlighet på Korsika, så kände jag ingenting, men nu behövde jag bara stiga utanför dörren så satte nysandet igång!
Som tur är har jag nässpray, som hjälper någorlunda. Så jag sprayade och fortsatte med trädgårdsarbetet.
Men på eftermiddagen fick vi en paus, för då var vi bjudna på tre-årskalas!


Så bubbeldrickandet fortsatte även idag!


Festföremålet var iklädd en fantasifull klänning med vingar på ryggen!


Och hennes mamma är expert på att göra vackra tårtor!


Farmor hade virkat en poncho i alpacka-garn att använda kyliga sommarkvällar. Längst ned på sidenbandet i halsringningen, satte jag två små bjällror i form av ugglor, inköpta på den engelska symässan jag besökte för några år sedan.
 Inte riktigt läge att bära poncho idag,när termometern kröp över 25 grader, hon ville inte ens prova den.
 Desto gladare blev födelsedagsbarnet över det lilla smyckesskrinet med en dansande ballerina, som farmor och farfar också gav. Vi vuxna kände oss inte lika glada vartefter timmarna gick och den lilla ballerinans käcka melodi ljudit om och om igen......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar