onsdag 2 maj 2018

Spänningen är olidlig!


Idag har jag gjort klart kort-produktionen jag påbörjade igår. Jag har klistrat och satt ihop alla delar av min "maj-blomma" som är en inbjudan till ett sommarkalas. Ikväll postade jag hela rasket, precis innan brevlådan skulle tömmas, klockan 18.00.
För jag cyklade ner på stan för att färga bryn och fransar, inför nästa veckas ledighet.
På lördag bär det nämligen av på en "hemlig resa" som maken har planerat och fixat. Jag har inte fått veta något alls, förutom att jag behöver ett pass, så utomlands blir det.
Igår, vid middagen, frågade jag lite försiktigt hur jag skulle tänka när jag ska packa, för han bar ner resväskorna från vinden.  Fick det kryptiska svaret; för varmt och kallt, för friluftsliv och snyggt.

Spänningen är verkligen olidlig! Och nu är det bara två dagar kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar