fredag 25 maj 2018

Min alldeles egna fredagkväll

Det är fredagkväll och jag är ganska trött, men jag vill inte gå i säng, för jag vill inte att kvällen ska ta slut......
Jag menar fredag! Starten på helgen. Den kväll då man har allt framför sig.
Den vill man nästan ska vara för evigt!!

Jag jobbade till 16.30. Cyklade till Friskis & Svettis och deltog i ett skivstångspass. Kom hem och putsade köksfönstret. Duschade. Hällde upp ett glas vitt vin och satte mig i trädgården och ringde min kusin och pratade bort en timme. Lagade mat. Åt framför Let´s Dance, som ikväll fick mig att både skratta och gråta. Ja, jo, jag är en känslig person, och dans kan beröra!!
Maken kom hem vid 22-tiden. han hade varit och bowlat, vi pratade en stund,  sen gick han och la sig.
Jag satt kvar och broderade prickar på små, röda smultron som jag tovat. Håller på med gåvor till kollegor som ska sluta.
Huset är tyst, skymningen är fortfarande ljusblå. Jag ska gå ut i trädgården och andas in försommardofterna, jag ska låta kvällsbrisen smeka min varma hud och jag väntar med spänning på att få höra den första svalans "svirrläte"





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar