fredag 18 maj 2018

Nu tar vi helg!

Idag var 10 rektorer från Singapore på besök i vår skola. Dom var särskilt intresserade av att se slöjd, bild, hemkunskap och musik. Min sal besökte dom när jag var på lunch, så jag träffade dom aldrig, men dom hade pratat med några elever som väntade på att få komma in på lektion. Vår rektor gjorde i ordning  en "swedish fika-bricka" med kaffe och kanelbullar i personalrummet.
Med tanke på Pisa-siffrorna så borde det väl vara vi som besöker Singapore, men någonting kanske vi ändå gör rätt, eftersom vi är intressanta att besöka.
Jag har haft förmånen att åka på studiebesök till grundskolor i Frankrike/Paris och till Portugal/Oporto under min yrkeskarriär. Det var intressant och spännande. Visst är det skillnader mellan skolorna i olika länder.  Men om det är bättre eller sämre än de svenska skolorna, är tveksamt!

Och med tanke på att det nu är fredag, så slutar vi prata skola helt och hållet.
Vi tar helg, helt enkelt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar