torsdag 17 maj 2018

Nej, se det snöar....

.... eller Underbart är kort!

I morse när jag drog upp rullgardinen blev jag ståendes och stirrade ut på äppelträdet.
Det som i förrgår var så underbart vackert, översållat av vit-rosa förtjusande äppelblommor.
Idag virvlade alla kronblad i luften, upp i cirklar, liksom dansande, för att sedan dala till marken och lägga sig som små snöflingor på gräsmattan.
Nu är det slut på den blomningen. Jag undrar verkligen om bina hann med, det blir nog dåligt med äpplen i år.
Blåsten som för övrigt var ganska kylig idag. Temperaturen var 10-12 grader lägre idag,  så kanske får vi behålla syrenerna och kastanjeträdens blommor några dagar extra.

Kvällen ägnades åt att putsa fönstret i hallen och att sätta upp sommargardiner, de där hemvävda som hängt med några år, men som jag fortfarande tycker är fina. Och inte för att de är gjorda av tyll, men dom har ett särskilt sätt att fladdra i vinden och det får mig att tänka på visan;



Dessutom ikväll så har jag suttit med skolarbete, nämligen ett formulär från Barnpsykologerna. Drygt 150 kryssfrågor och ett tio-tal andra som krävde skriv-svar. Det måste in före helgen så det var bara att ta sig igenom. Är bara så svårt när många av frågorna är snarlika varandra och man blir tillslut halvt snurrig i huvudet av att fundera hur den här eleven agerat i olika situationer, hur eleven mått osv. Jag blev ändå inte riktigt klar, får åka tidigare till skolan i morgon för det är några uppgifter jag måste leta fram i gamla papper kring just den här eleven.
Det lär för övrigt bli en del övertid kommande veckor. Nu börjar nedräkningen till betygsättningen, och den här terminen tänker jag försöka ha lite framförhållning så att jag inte sitter som en tok med armarna uppe vid öronen och sliter sista dagen-kvällen.

Men nu säger jag Godnatt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar