torsdag 3 maj 2018

Smaragd, Maj månadssten

Jag vill ha en smaragd!
Det är månadsstenen för Maj och den sägs skänka harmoni inom livets alla områden. Det är en sten för lycklig kärlek. Den stimulerar intelligens och sunda ställningstaganaden som ger att den enda rätta handlingen i ett visst läge också är den enda möjliga handlingen.

Nåja, inte för att jag inte känner mig harmonisk eller olyckligt kär. Inte heller för att jag bestämmer mig för fel saker i livet.
Men för säkerhets skull! Dessutom är den vacker! Skulle vilja ha en stor sten som ett hängsmycke, eller ett flerradigt halsband med smaragdpärlor.



Skaffade mig ingen smaragd idag, men väl en friluftshatt i korall-rött, med stora brätten.
Ett tips från maken om vad jag borde ha med mig i packningen.

Imorgon ska jag ta itu med den på allvar.

En arbetsdag kvar.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar