måndag 4 december 2017

Upplyst i dubbel bemärkelse


Nu är det extra mysigt att komma hem på eftermiddagarna, när allt inte är beckmörker, utan lyses upp av julstjärnor, girlanger och julljusstakar. Och som inte det vore nog, så tänder jag alltid stearinljus och ljuslyktor runt om i huset.
Och så ser jag fram emot att kolla kalendrar! Jag följer två stycken;
Svenska turistföreningen, som har spännande erbjudanden på resor eller boenden på olika platser varje dag.  Inte säkert att jag kommer att boka något, men drömma är gratis, och kanske kan man få tips om platser man vill besöka och uppleva någon gång i framtiden.
Renpoesi på instagram som har en poesikalender med korta dikter varje dag. Ibland går orden rakt in i hjärtat och gör mig alldeles varm.
Och idag var det måndag och sista delen av den svenska serien på tv,  "Vår tid är nu", som maken och jag följt och berörts av. Den är underbart tidstypisk och väldigt bra både i handling, miljöer och skådespelarprestationer. Slutade vid år 1951, men fortsättning är visst på gång ända fram till 1971. Där blir man upplyst genom historiska tillbakablickar.

Men nu är det dags att släcka och sova! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar