tisdag 5 december 2017

Glögg lindrar snuva......


Jag skyndade mig hem efter jobbet, Skulle baka bröd och svänga ihop en saffranspannkaka, eftersom syjuntan skulle träffas hemma hos mig ikväll. 
Kände mig lite halvmosig, för i natt slog plötsligt snuvan till. Har nyst och snorat hela dagen.
Men jag värmde mig en rejäl mugg glögg som jag smuttade på samtidigt som jag for runt och bakade och dukade. Det blev dessutom påfyllning, innan alla var samlade och vi drack glögg tillsammans. Så jag kände mig riktigt bra och vi hade väldigt trevligt!
Nu, fem-sex timmar senare, när alla gått hem till sitt och jag har plockat undan och diskat, så börjar näsan klia och rinna igen.
Nu får det dock vara nog med glögg. Ska ordinera mig själv lite nässpray och krypa i säng och satsa på att vara snuv-fri imorgon!

Den här dagen får avslutas med en finstämd sång.
Några rader ur texten var dagens kalender på "Renpoesi" 

På avstand er me likemenn Og ingen grenser merkt.  Ikkje våpen, ei sult, ei heller krig Og ingen barn som lir. På avstand er verda stille så Ein kan höre at det nynnast på Ein sang om håp, ein sang om fred,  ein sang for deg og meg



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar