söndag 10 december 2017

Kort och tung....



... känner jag mig efter några timmar i köket och en bastant middag, som avslutades med kaffe, alldeles för sent, för att det ska båda gott för nattsömnen.
Och inte blev det varken promenad eller gympa under dagen.
Men det var det värt!
Haft en trevlig eftermiddag och kväll med mina kära syskon och respektive.


Och jag blev riktigt nöjd med dukningen! Eftersom det var Nobelmiddag, gjorde jag små bordsplaceringskort, en halv vinkork med en nedstucken enriskvist, som en mini-julgran.

Här är menyn;

Glögg
Grönkålspizza med roquefort-ost
Ansjovisrullar

Älggryta med trattkantareller, rotselleri- och potatismos, sallad
Knäckebröd, frökex, ostar
Rödvin

Saffranspannacotta med lingongelé och små pepparkakor
Kaffe

Och egentligen borde jag ta en rask kvällspromenad, men jag tror jag tar min korta, tunga kropp och kryper ner under täcket och läser några kapitel. Förhoppningsvis kan jag somna trots kaffet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar