måndag 18 december 2017

Nej tomten; alla barn är inte snälla!


Eller barn och barn.

Men någon (förmodligen vuxen) oärlig person har kapat mitt bankkonto!

Idag upptäckte jag att knappt 5000 kronor fattades på mitt konto. I lördags eftermiddag har 15 uttag på mindre summor gjorts från  Cambridge och  London, med samma namn help.jagex.com 

Jag blev så arg! Varför kan människor inte bara vara ärliga!!

Nåväl, jag har spärrat kortet och polisanmält händelsen. Så får vi se vad som händer, om jag får tillbaka några pengar eller inte.

Tack vare min älskade make, har jag lyckats lära mig att inte ta så allvarligt på händelser som inte har med direkta personskador att göra, och sådant jag inte kan påverka. Hur surt det än är så är  pengar  världsliga ting.

Och som "plåster på såren", fick maken och jag "lilla julafton" idag. Yngsta dottern och pojkvännen kom hem. Pojkvännen som varit i Kurdistan och jobbat i fem veckor, hade med sig en resväska med gåvor hem! Kilovis med nötter och frön av olika slag. Vackra te-glas på porslinsfat med guld-dekor. Sminkväskor och tights i stretch-sammet. Lyx-whisky och parfym. Och ett stort fat med de läckraste baklava!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar