lördag 9 december 2017

Lång och lätt...


...kände jag mig efter dagens yogapass!
Har stått vid spisen några timmar idag, och det känns i ryggen, som att jag krymper ihop. Jag har ju faktiskt krympt 4 cm på riktigt, sedan min ungdoms glansdagar. Det stod 177 cm i passet förr, nu står det 173 cm!  Men när jag fick sträcka och tänja i olika yogapositioner, så det kändes faktiskt som att jag blev längre. Och lättare, som yoga-fröken sa!
Tror ju knappast att det skulle märkas i cm (eller i kg) om jag mätte(vägde) mig, men det är känslan som räknas!!

Anledningen till min position vid spisen är morgondagens syskonmiddag!
I 56 år firade jag jul tillsammans med mina syskon och deras familjer. Det var faktiskt jag själv som bröt traditionen för tre år sedan, när vi plötsligt blev så många här i vår egen "lilla" familj. Vi skulle bli 15 stycken på julafton, med mina syskon och deras familjer hade vi blivit över 30 personer. För all del mysigt, men lite väl trångt och tungrott!
Sedan dess har vi firat var för sig, men behållit en adventsmiddag, som vi turas om att hålla i. I år är det min tur! Och det är alltså därför jag stått en del vid spisen idag.

Fortsättning följer i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar