lördag 30 december 2017

Allt går ju runt...


I morse vid frukostbordet, diskuterade vi kring nyår. Yngsta dottern tycker inte att helgen är så speciell längre, inga vilda fester i 15-cm höga klackar och tighta guldpaljettklänningar, som för några år sedan.  Maken tycker inte heller att det är något särskilt. Allt går ju runt, säger han.

Men hallå, blev inte det lite tråkigt, tyckte jag. Visst är det väl skönt med "ett avslut", att reflektera över året som gått. Att planera, drömma och se fram emot det år som kommer. Visst behöver vi lite fest och firande! Sen inte sagt att det behöver ske i stora sammanhang eller på ett speciellt sätt. Var och en får väl fira som han/hon vill. Men jag tror vi behöver avslut och nystarter, rent symboliskt så känns det bra!!

Jag har i alla fall storstädat, för sista gången detta år! Det ska vara välstädat och fint när det nya året ska välkomnas!
Maken fick åka och handla nyårsmaten, medan jag tog en promenad med lilla vovven, eftersom matte jobbar.

Så samlades vi kring middagsbordet nu ikväll och det blev tal om nyår igen. På så vis att maken och jag fick en inbjudan. Av dottern och pojkvännen. Dom vill vara hemma med oss gamlingar och bjuda på finmiddag för att fira in det nya året! Vi tackade ja!!
Och strax efter fick jag en inbjudan av maken. Att följa med på skridskoisar i morgon. Jag tackade ja!! Så nu ligger långfärdsskridskor, ispikar och ryggsäckar redo på hallgolvet.

Så för att bli redo för årets allra sista dag, lär jag nog krypa i säng och sova precis nu!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar