torsdag 7 december 2017

This moment is a gift!


-Nu förstår jag varför min farmor tycker så mycket om att gå på syjunta!, utbrast en kille i årskurs 7 som suttit i 80 minuter och nåltovat och inte ville sluta!

Sådana uttalanden behöver man höra i tider som dessa, när färdiga alster hopar sig på skrivbordet, man ska bedöma, skriva kommentarer på skolans pedagogiska plattform på nätet, och så ska betygen färdigställas i mitten på nästa vecka, och man fattar inte hur man ska hinna med allt.

Och så behöver jag för egen del, få ta mig tid att själv skapa! Det är något med handens arbete som jag emellanåt behöver landa i, för att behålla min livslust!
Idag gjorde jag färdigt omslaget till nästa års almanacka.


The past is history
The future is a mystery
This moment is a gift

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar