fredag 1 september 2017

Nöjd!!


Optikerbesök idag. Två gånger om året blir jag kallad, det ingår i mitt kontaktlinsabbonemang. Har haft kontaktlinser sedan jag var 18 år. Från början var det rätt så besvärligt, det var s k hårda linser som skulle kokas varje kväll i en speciell apparat. Numera byter jag varje månad och behöver bara gnugga dom lite och lägga dom i en liten dosa med vätska över natten. Har dessutom progressiva linser som funkar jättebra. Det känns också tryggt att få ögonen kontrollerade en gång i halvåret.

Idag när jag kom till min trevliga optiker, låg den här boken på disken. Hon har, förutom att driva ett företag och jobba heltid, skrivit en bok om stil. Grymt bra jobbat! När jag gratulerade henne sa hon själv att hon inte kunde fatta att hon faktiskt givit ut en bok. Fin såg den ut också. Hade det varit för 10-15 år sedan hade jag köpt den direkt, men nu tycker jag inte att jag behöver hjälp med "min stil", jag är rätt nöjd med den jag har!

Nöjd är jag också över att det är fredag och en helg ligger framför en!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar