onsdag 6 september 2017

En minst sagt omväxlande dag!

Dagen började med att jag fick en kollega upprörd, jag glömde bort ett möte och stövlade in en halvtimme försent, jag fick en uppläxning av rektorn att jag gjort fel, en elev kastade en sax mot en annan elev, jag fick slänga i mig lunchen på en kvart för att hinna till ett utvecklingssamtal, jag fick tre återbud på samtal i sista sekunden.
Och sen fick jag huvudvärk......
Cyklade hem och bryggde starkt kaffe. Lindade in mig i en filt och satte mig ute på trappen och drack upp mitt kaffe.
Sen cyklade jag ner på stan och blev ompysslad av Hanna på Beauty Barn, som fixade nya fina naglar. Jag handlade viner till födelsedagsuppvaktningar, och cyklade med mina viner i kassen till ett skivstångspass.
När jag cyklade hem, fungerade inte framlyset, det kändes lite olustigt att inte synas, kvällarna är mörka nu!
Det blev dusch och så uppvärmd rödbetssoppa framför tv-serien Farang. Maken har börjat åka till Huddinge och tandläkarhögskolan på föreläsningar igen, så han dök upp först efter klockan tio, när Flogstavrålet ebbat ut.
Och nu har jag fått ont i halsen, men jag tänker att jag kanske inbillar mig......

En minst sagt omväxlande dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar