fredag 22 september 2017

Höstdagjämning



Nu är hösten oåterkalleligen här!
Det har varit en tuff arbetsvecka. Ibland kryper jobbet in under skinnet på mig. När jag måste hantera barn som far illa, barn som mår dåligt, barn som har ångest, barn som inte vill leva längre. Då jag känner att jag inte räcker till, då jag ständigt har dåligt samvete, då jag agerar med "mammahjärtat" och har svårt att hantera känslor utifrån "professionellt lärarhjärta".
För var går gränsen för vad jag ska och inte ska göra, för HUR jag ska och HUR jag inte ska göra??

Men idag är det fredag. När jag kom hem från jobbet kröp jag ner i badkaret, maken målade trapp. Därefter målade jag trapp och han la sig i badet. Och så det bästa av allt; maken hade köpt dom där skaldjuren till ikväll, och dukade upp med pilgrimsmusslor,  färska räkor och kyld champagne!

Nu kopplar jag bort jobbet och alla tankar och gör helg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar