torsdag 14 september 2017

Spelberoende light.....

Jag är spelberoende!
Inte så att jag förlorar en massa pengar på poker eller hästar. Nej mitt beroende är av det mildare slaget, nämligen wordfeud. Eller Alfapet, som det hette förr när vi spelade på ett bräde med bokstavsbrickor. Numera är det  i mobilen som spelet försiggår. Lätt att ta till när man har en ynka liten stund över. Jag har spelat med flera olika, även sådana som jag inte känner, men som appen letar ut åt mig.  Det har hänt att jag legat med mobilen under täcket, på nätterna, och spelat. Sedan slutet av sommaren är det äldste sonen och jag som spelat mest. Jag brukar börja med att ta ledningen, men sen hämtar han igen, och jag tror faktiskt att han vunnit flest gånger.

För övrigt så har jag även lämnat in en 10-veckors Lotto-kupong idag också, så nu har speldjävulen verkligen slagit klorna i mig....

Apropå tid, så har min tid räckt till idag. Både till att veckohandla mat, jobba, laga mat, träna yoga, sitta vid symaskinen och fika framför teven. Och wordfeud!

Och om det är någon som vill spela med mig, så har jag användarnamn barbro_kullander!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar