torsdag 7 september 2017

Tar åldern ut sin rätt?

I morse la jag fram yogamattan och yogakläderna på sängen. Ikväll skulle jag se till att komma iväg på yin-yoga.

Sista utvecklingssamtalet drog ut på tiden och jag var hemma klockan 18 istället för 17.
Jag var trött och hungrig. Jag stirrade i 10 sekunder på yogakläderna på sängen och så bestämde jag mig för att laga mat och baka bröd istället!!

Är jag tröttare nu för tiden? Jag tycker jag har mindre energi kvar efter arbetsdagen. Mindre lust och ork till att göra något mer än att laga och äta mat, eventuellt titta på tv en stund och sen gå i säng. Hur tråkigt som helst!
Den träning jag gör, den gör jag i direkt anslutning till att jobbet är slut, eller att jag varit iväg på något och så går direkt därifrån till träningen. Väl hemma så blir jag hemma.
Tanken på att hitta på något skoj en fredagkväll, den finns inte på kartan. Då är det myskläder och vin som gäller.
I morse började jag fundera på om det inte vore roligt att hitta på något på höstlovet och så började jag planlöst söka på nätet över tänkbara aktiviteter. Men t om då blev jag trött och tänkte, nej, jag orkar inte.

Det känns tråkigt och torftigt och jag vill verkligen inte vara sådan. Jag är ju egentligen nyfiken och full av energi och lust att hitta på saker!
Eller är det så att åldern börjar ta ut sin rätt???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar