måndag 18 september 2017

Att leka är nödvändigt!


Och hela eftermiddagen har jag lekt!
Jag har jagat hund i skogen och kastat kottar! Jag har bakat sandkakor och kört leksaksbilar med yngsta barnbarnet, och när jag sprang och gömde mig så han fick leta, skrattade han högt när han hittade mig.

Man behöver vara en smula barnslig för att orka vara vuxen. Så att leka är nödvändigt!

Nu ikväll har maken och jag krupit nerifrån och upp i varsin trappa och dragit bort maskeringstejp från kanterna. Till helgen ska själva trappstegen målas. Jag har beställt 30 stycken trappstegsmattor på nätet. Gjorde först mallar i olika storlekar och kollade mot våra trappsteg. Nu chansar vi på att det här blir bra. Ibland får man lov att våga lite.
Allt tar en sådan tid när jobbet "äter upp" vardagarna. Ändå var maken hemma och målade många timmar den här helgen som gått, medan jag var nere i Södermanland och bara latade mig.
Men vi får fortsätta kommande helg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar