torsdag 31 augusti 2017

Allt jag har fokus på växer!

Jag hämtade min skissbok i morse, och tillsammans med den låg min anteckningsbok där jag skriver allt möjligt.
Bl a så hittade jag mina anteckningar från sportlovsveckan på Masesgården förra året.
Bra att gå tillbaka och ögna igenom och friska upp minnet.
Så här stod det;

Torbjörn Blomhage (personlig utvecklare, coach och mentor inom samma område)

Allt jag har fokus på växer.
Motivation ger energi!
Yttre motivation, t ex löneförhöjning = uppmuntran
Inre motivation, egen kraft och energi ger driv

Livsnycklar (gör och skriv ner)

1. Vad är det som får mig att må bra och känna tillfredsställelse i livet ?
    (Njut av det du tycker om. Bli en sund egoist)!

2. Vilka styrkor har jag?
    (akta dig för tankefällor och livslögner, att lita på sig själv är att dubbla sin förmåga)!

3. Vad är viktigt för mig i livet?

4. Vad är min vision?
    (hur vill jag att min vecka ska se ut, visionen börjar med att du lär känna dig själv)

5. Vad är det som jag vill lägga till och ta bort i mitt liv?
    (planera ditt liv, om du inte gör det kommer andra att göra det åt dig)!

Mitt fokus har de senaste veckorna legat på jobbet, och det som växt mest är tröttheten. På morgnarna tänker jag; ikväll ska jag göra det  eller det. Men sen efter träning och middag blir jag bara trött och orkar inte börja med någonting alls. Jag har t om somnat med boken i handen och lyset tänt, flera kvällar efter varandra.
Jag hoppas verkligen att det går över snart, för annars känns livet torftigt.
Något annat som "går över" är månaden augusti!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar