tisdag 15 augusti 2017

Fields of Gold



Passerar "Fields of Gold" på min cykelväg till jobbet. Det är så vackert med dessa mogna sädesfält. Det doftar så gott och det prasslar så vackert i vinden. Och jag fick Stings låt i mitt huvud i morse. Den är också väldigt vacker! Hittade en svensk tolkning med Ainbusk Singers Fält av korn och vallmo, med ett You Tube-klipp med vackra bilder från Gotland. Men jag föredrar ändå den engelska texten och just det här You Tube-klippet tyckte jag var väldigt fint!

Efter tre arbetsdagar börjar rutinerna så smått komma. Det är inte så mycket man hinner eller orkar efter middag och undanplockning. Men jag måste jobba på att även få in rutiner för träning, så kropp och psyke får sitt och så lite handarbete för själen.

De kommande fem dagarna är det dock ovisst om jag ens hinner med att blogga. Från och med i morgon kväll till måndag morgon ska Eric 3 år och Jennifer 2 år flytta in till farmor och farfar.

Vi får ta en dag i taget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar