onsdag 30 augusti 2017

Kura skymning


Efter 12 timmars arbetsdag, många möten med olika människor och mycket prat så behövde jag en stund för mig själv. Onsdagen börjar och slutar med möten,  intensiva lektioner däremellan och ikväll föräldramöte. Efter mötet hade jag ett långt enskilt samtal med en orolig förälder. Mitt huvud kändes nästan överhettat när jag cyklade hem!
Kvällen var ganska ljum, jag gick ut på altanen och tände ett ljus, lindade en filt om kroppen och hällde upp ett glas vin. Sen satt jag bara där och stillade mitt sinne. Gick igenom dagen, funderade lite på alla möten. Andades.
Jag behöver det. Alldeles stilla stunder. Ensamma stunder. Tid att fundera. Tystnad.

Nu har jag landat. Lämnat jobbet bakom mig. Är redo att ta en dusch, krypa i säng, läsa en stund och sen sova.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar