fredag 11 augusti 2017

Affirmation om tid

Min ledighet krymper!
Varje år inför höst-terminsstarten, känner jag ett sådant motstånd.
Folk runt omkring mig tycker att jag är pjoskig. Att jag nästan borde skämmas som känner så, efter en sådan lång ledighet.
Men kanske är det just pga den långa ledigheten som det är så svårt att tänka positivt inför jobbstart! Det är liksom av och så blir det . Direkt. Utan inskolning. Ekorrhjulet snurrar igen. Tiden krymper.

Det stämmer ju faktiskt inte alls!! Tiden är konstant, den varken ökar eller minskar.
Men den blir så inrutad, och det är "där skon klämmer"!!
Jag vill vara fri!!

Och jag tänker göra det bästa av situationen!
Idag har jag gått en rejäl långpromenad. Låtit tankarna svävat fritt över mognande sädesfält och mellan trädstammarna i skogen.
Jag tror på tankens kraft, och idag har jag satt ihop en affirmation om tid.

Tiden är en värdefull vän.
Min tid räcker till allt jag behöver och allt jag vill.
Jag är alltid lugn, harmonisk, nöjd och tillräcklig.

Nu är jag rustad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar