söndag 13 augusti 2017

Det går lika bra med selleri......



Minns ni detta??
Uttrycket kom för mig idag, (av en anledning som jag strax ska förklara) och jag var tvungen att söka upp det här radarparet på YouTube. Det är kul!

Anledningen till att uttrycket dök upp i mitt minne var att jag jämförde saltvattenspray med slipdamm!!

Som jag berättat tidigare i sommar, så skickade maken alla våra gamla gabondörrar på omlackering, och det innebar att karmar och väggar också fick lov att målas om. Det har i sin tur inneburit att vi måste göra något åt våra trappor. Täckta med linoleummatta och en avskavd furukant, inramat av furu-spalje, som med åren mörknat och inte känns riktigt 2017, så är det hög tid att göra något åt saken.
Idag var en mulen och regnig dag, föraning om höstrusk. Vi tog fram slipmaskin och sandpapper och gick lös på furuplankorna.

Det virvlade i luften av slipdamm. Det kröp in i ögon, i öron, i näsborrar, i hårsäckar. Det la sig som ett tunt, fint täcke på alla möbler och golvytor.
Vi höll på i två omgångar med sopning, dammsugning och våttorkning däremellan.
Allt är inte riktigt färdigt, men vi är i alla fall drygt hälften på väg.
Nu återstår att se hur vi ska göra med själva trappan. Vi har sökt på nätet över olika lösningar för gamla trappor. Där har vi ett "höstprojekt" som heter duga!

Och var kom nu sellerin in ...... ??

Jo, jag upptäckte att mitt nytvättade babymjuka hår blev perfekt att styla, tack vare slipdammet!
Det funkar alltså minst lika bra som saltvattenspray!!

Det går lika bra med selleri.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar