fredag 25 augusti 2017

Min rosengömma!


Igår fick jag en present!
Mina döttrar hade bjudit hem min syster på fika, medan jag jobbade, och så hade hon med ett paket till mig!  Hon hade funnit en rosengömma på loppis i somras och köpt den till mig.
Mamma hade en sådan och jag älskade den, men tyvärr gick den sönder och fanns inte kvar när vi hade bodelning. Men nu har jag fått en, lyckliga jag!
En rosengömma är verkligen ett sätt att lyfta fram bara en enda blomma i sin bästa skepnad!
Ikväll fick den bli en prydnad på middagsbordet, när vi åt tapas och drack cava!

Det är sista kvällen som döttrarna är hemma, och det känns lite vemodigt. Det lär bli tårar i morgon när dom sätter sig i bilen och drar söderut.

Men självklart är det som det ska! Dom är vuxna och ska leva sina egna liv. Värre vore väl om dom inte ville lämna barndomshemmet!

Äldsta dottern och jag har precis kommit in efter en kvällspromenad med vovven. Nu blir det en kort pratstund på sängkanten innan vi säger godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar